دریافت گواهینامه بین المللی | تعطیلات



اخذ گواهینامه بین المللی ، یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت جهانگردی و خدمات مسافرتی تعطیلات می باشد که با مجوز رسمی از فدراسیون اتومبیل رانی و مورد تایید کشور های مختلف قابل صدور برای مسافران محترم می باشد. با استفاده از گواهینامه رانندگی بین المللی با توجه به کرایه ارزان تر خودرو در مقایسه با استفاده از تاکسی در بسیاری از کشور ها، همچنین ایرانیان دو یا چند تابعیتی که مدت زمان زیادی را در کشور های دیگر اقامت دارند، می تواند راه حل خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها به حساب آورد.

در صورتی که گواهینامه ایران با حداقل اعتبار 33 روز دارید، می توانید با مراجعه به دفتر شرکت تعطیلات در مدت زمان کوتاهی گواهینامه بین المللی خود را دریافت کرده و در سفر خود از آن بهره ببرید. 

شرایط کلی صدور گواهینامه بین المللی

گواهینامه معتبر ایران با حداقل اعتبار 33 روز

مشخص بودن کشوری که قصد سفر به آن را دارید

به همراه داشتن کپی یا اصل: شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت، و همچنین اصل گواهینامه به همراه دو قطعه عکس 3×4

حضور شخصی که متقاضی دریافت گواهینامه می باشد. در صورت عدم حضور، امکان دریافت توسط اقوام درجه یک با به همراه داشتن اصل مدارک  و یا سایر افراد با وکالت نامه با به همراه داشتن اصل مدارک امکان پذیر می باشد.

شرایط دریافت گواهینامه بین المللی یک ساله

برای دریافت گواهینامه رانندگی با اعتبار یک ساله، می بایست گواهینامه معتبر ایران شما، حداقل 33 روز اعتبار داشته باشد که در این صورت پس از سفر به کشور مقصد اعلام شده توسط شما، تا 33 روز امکان رانندگی در خیابان های کشور مقصد را خواهید داشت. اگر اعتبار گواهینامه شما بیشتر باشد به همان میزان مدت زمان اعتبار گواهینامه شما افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال گواهینامه با 60 روز اعتبار برای 60 روز رانندگی پس از آغاز سفر شما در کشور مقصد معتبر خواهد بود. 

شرایط دریافت گواهینامه بین المللی سه ساله

برای گواهینامه رانندگی با اعتبار سه سال تنها دو تفاوت با گواهینامه یک ساله دارد و شرایط کلی دریافت با نوع اول مشابه می باشد. 

در گواهینامه بین المللی سه ساله می بایست گواهینامه اصلی شما نیز حتما حداقل سه سال اعتبار داشته باشد که بر خلاف نوع اول امکان کاهش آن وجود ندارد. 

تفاوت دیگر در این نوع گواهینامه در قوانین کشور مقصد می باشد که در برخی کشور ها، شرط رانندگی با گواهینامه های یک ساله، دارا بودن خودرو شخصی می باشد و با خودرو اجاره ای، پلیس امکان تردد را نخواهد داد و در صورت مشاهده شامل جریمه خواهد شد که این موضوع به مسافران محترم در زمان ارائه گواهینامه سه ساله اعلام می گردد و مسئولیتی در این خصوص با آژانس نخواهد بود. 




برای کسب اطلاعات بیشتر و کشور های مجاز می توانید با شماره تلفن 0212969 داخلی 152 تماس حاصل نمایید. 

برچسب ها {{item.name}}
;