قوانین و مقررات داخلی

 

شرایط پذیرش مسافر برای پرواز های داخلی در دوران کرونا

طبق اطلاعیه وزارت بهداشت از روز یکم آذر 99 وضعیت ابتلا به بیماری کرونای مسافرین از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلام میگردد و چنانچه نتیجه استعلام الکترونیکی کووید-19 مثبت اعلام شود بدین معنی که مسافر طی 14 روز گذشته تست کرونا مثبت داشته باشد از پذیرش او بر روی پرواز های داخلی ممانعت به عمل خواهد آمد. در نتیجه برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، می بایست در زمان خرید آنلاین بلیط داخلی، کد ملی به صورت صحیح و کامل وارد شود. در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی (اعم از عدم پذیرش مسافر و هزینه و جریمه مربوط به بلیط) متوجه شرکت تعطیلات نخواهد بود.

شرایط و ضوابط عمومی

1. فعالیت وب سایت تعطیلات طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطابق با قوانین و جرایم اینترنتی در مجموعه قوانین و مقرارت تجارت الکترونیکی میباشد.

2.خدمات ارائه شده در این وب سایت ،مختص به " تعطیلات " است و هرگونه سوءاستفاده از متن ها ، اطلاعات ، عکس ها ، طرح ها ، لوگوها و نقشه های موجود در این وب سایت پیگرد قانونی دارد . تنها با ذکر نام و نشانی و لینک به صفحه اینترنتی وب سایت " تعطیلات " افراد مجاز به استفاده از مطالب این وب سایت در اینترنت می باشند و در صورت استفاده اطلاعات به صورت کتبی در رسانه ها ، با کسب اجازه ی کتبی از مدیریت شرکت  " تعطیلات " بلامانع است.

3. اطلاعات شخصی وارد شده توسط کاربران در سایت " تعطیلات " محرمانه و دارای امنیت بالایی است و تعطیلات نهایت تلاش خود را جهت نگهداری و محافظت از این اطلاعات به کار میبرد . بنابراین برای حفظ حریم امنیتی اطلاعات شخصی کاربران ، هر کاربر متعهد میشود تا هیچ گونه اطلاعاتی را از روی سایت هک نکرده و مشارکتی نیز با اشخاص حقوقی و حقیقی در انجام این امر نداشته باشد و همچنین در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه هک توسط شخص یا موسسات دیگر در اسرع وقت این امر را به اطلاع مدیریت سایت تعطیلات برساند.

4. کاربران متعهد میشوند اطلاعات شخصی خود را در ثبت نام و خرید به صورت صحیح وارد کنند. در صورت وارد کردن اطلاعات ناقص یا نادرست مسئولیت آن بر عهده ی خود کاربران است .

5. کاربران متعهد می شوند که هر گونه تغییر در مشخصات شخصی خود را در اسرع وقت در وبسایت " تعطیلات " اصلاح نمایند ، چنانچه این اصلاحات صورت نگیرد ، این وبسایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

6. وبسایت " تعطیلات " اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

7. هرگونه سوء استفاده از نام تجاری " تعطیلات " سایت اینترنتی " تعطیلات " ، مکاتباتی از سوی " تعطیلات " و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت را ایجاد نماید ممنوع بوده ، چنانچه این امر صورت گیرد از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح ، دادگاه های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

8. وب سایت " تعطیلات " ارائه دهنده اطلاعات پرواز و فروش اینترنتی بلیط هواپیمایی است و در قبال مسائلی از قبیل : تاخیر یا تعجیل پرواز و کنسلی پرواز از طرف ایرلاین مسئولیتی پذیرا نخواهد بود.

9. حمل و نقل مسافرین و توشه آنها تابع مقررات و محدودیتهای مربوط به مسئولیتهای شرکتهای هواپیمایی مقرر در پیمان ورشو و مصوبه مجلس شورای اسلامی میباشد.

10. تغییرات احتمالی پرواز از طریق سامانه پیام کوتاه و ایمیل اطلاع داده میشود لذا صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.

11.بلیط های اینترنتی صرفا از طریق وب سایت فروش اینترنتی تعطیلات قابل استرداد است ، همچنمین تغییر تاریخ یا کنسلی نیز فقط بایستی از طریق این وب سایت انجام پذیرد.

12.در زمان تاخیر پرواز بیش از دو ساعت و یا ابطال آن توسط ایرلاین ، در صورت انصراف مسافر از پرواز، مسافر می بایست پس از تماس با پشتیبانی شرکت، با در دست داشتن بلیط ممهور ایرلاین مورد نظر، نسبت به استرداد وجه اقدام نماید.

13. پس از تائید پرداخت ، خرید شما قطعی شده و میتوانید در منوی بلیط های خریداری شده، (قسمت گزارشات حساب کاربری،) از بلیط الکترونیکی خود پرینت تهیه نمائید. همچنین شماره سریال بلیط برای شما ایمیل خواهد شد. 

14. در فرایند خرید در صورتی که پرداخت وجه با موفقیت انجام گردید و بلیط را مشاهده ننمودید ابتدا به قسمت گزارشات در حساب کاربری خود مراجعه نمایید، در صورت عدم مشاهده بلیط با همکاران واحد پشتیبانی شرکت تماس بگیرید. 

شرایط و ضوابط خرید آنلاین بلیط هواپیما

1. نحوه ی خرید بلیط در وب سایت " تعطیلات " تابع مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیک می باشد و هرگونه تخلف در این امر تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. کاربر در ضمن خرید اینترنتی بلیط متعهد میشود که از کلیه ی قوانین و مقررات خرید بلیط در این سایت آگاهی کامل دارد.

2.طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، مسئولیت تاخیر یا تعجیل و کنسلی ، در زمان انجام پرواز ، بر عهده ی آن شرکت هواپیمایی می باشد.

3.هنگام ثبت نام و رزرو بلیط ، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر و هرگونه اطلاعات وارد شده دیگر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و " تعطیلات " ، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده اند بر عهده ندارد و در صورت اشتباه وارد نمودن اطلاعات، مسافر میبایست بلیط را مطابق قوانین کنسلی ایرلاین کنسل و مجدداً خریداری نماید.

4.بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر در فرودگاه پذیرش نخواهد شد.

5.در تعاریف قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کمتر از دو سال ، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال ، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده ی سنی ، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است بلیط کودک را به هیچ وجه نمی توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال از روی سایت خریداری نمود.

6. برای صدور بلیط کودکان بدون همراه با شرکت یا پشتیبانی تماس گرفته شود

7. شایان ذکر است که معمولا در بلیط ها سیستمی ، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد ، کودک و بزرگسال متفاوت است .

8. حداکثر 10 دقیقه فرصت برای پرداخت مبلغ بلیط های خریداری شده از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب وجود دارد.

9. پس از انجام و پرداخت و تایید بلیط ، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر پیامک و ایمیل میشود. هنگام مراجعه به فرودگاه، ارائه ی شماره ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

10. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر ، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری ، شامل جریمه ی کنسلی می شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر ، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه ی پول ، به طور آنلاین به حساب مسافر برمیگردد. مدت زمان بازگشت وجه ، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) میباشد. 

11. حضور مسافر در کلیه فرودگاههای داخلی و خارجی دو ساعت قبل از پرواز ضروری است .

12. جهت دریافت کارت سوار شدن به پرواز ، ارائه کارت شناسایی معتبر ( کارت ملی - پاسپورت ) تمامی مسافران الزامی میباشد. 

13.لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه ی کنسلی را شامل نمیشود. در این صورت مسافر فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر میکند.

14.لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه ی کنسلی شود.

15.خریدار حق تغییر قیمت بلیط ، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل ، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

16.طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - عروقی ، بیماریهای تنفسی ، صرع ، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده ، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیف کننده ی سیستم ایمنی استفاده می نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران ، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

17.بر اساس قوانین موجود ، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان ، هند ، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی ،بر عهده ی خودِ کاربر خواهد بود.

18.با توجه به بخشنامه صادره از سازمان هواپیمایی کشوری فروش و نمایش بلیط چارتری در مسیرهای : قشم، کیش و مناطق نفت خیز بلامانع می باشد.

19. برای درخواست ویلچر در پرواز، می توانید ابتدا بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و سپس موارد مربوطه را به پشتیبانی اطلاع دهید تا در صورت امکان ایرلاین، این امکان به بلیط شما افزوده شود.

آخرین بروز رسانی: 1402/08/10


برچسب ها {{item.name}}
;